• 8500 Pápa Március 15. tér 13-14. Pf. 141.
  • +36 89 312 331

Beszámoló a bakonyi túrázásról

Már 2020-ban is szerettünk volna túrázni a Bakonyban az évfolyamunkkal, de sajnos a koronavírus miatt el kellett halasztani. A kirándulásra végül idén októberben került sor. A túrázás főszervezője Dr. Balikó Zoltán tanár úr volt.

A Magas-Bakony 20 elnevezésű túraútvonalon haladtunk. Utunk az egyik bakonybéli vendéglőtől elindulva vette kezdetét. Az első állomás Gerence-völgye volt, majd onnan mentünk tovább Gerencepusztára, és a fokozatos emelkedőket követően érkeztünk meg a Bakony legmagasabb pontjához, a Kőris-hegyhez. Ott tartottunk egy rövid pihenőt. Azt követően Kisszépalmapuszta, majd Szépalmapuszta irányába folytattuk utunkat, végül visszaérkeztünk a bakonybéli vendéglőhöz. A 25 km-t nagyjából 6 óra alatt teljesítettük.

Izgalmas volt a túrázás, mert nagyon figyelni kellett a jelzésekre, nehogy egy másik útvonalra tévedjünk. A kirándulás során sok természetjáróval találkoztunk, ők is kihasználták a napsütéses idő adta lehetőséget. Az elénk táruló látvány csodálatos volt. A túrázás közben rövid ideig láthattunk egy muflon csordát, amely természetesen már a legkisebb zajtól is megijedt és elszaladt. Mindenki mindenkiért alapon teljesítettük ezt a kihívást, senki sem sürgetett senkit, arra is volt időnk, hogy megtekintsünk egy kisebb arborétumot.

Hálásak vagyunk az ÚRnak, hogy végre sikerült egy közös túrázást megszervezni. Bízunk abban, hogy hamarosan újra lesz lehetőségünk hasonló kihívások teljesítésére.